Summary. Įžanga. Bendroji dalis. Studentų duomenų bazių apžvalga. Statistikos programų paketų apžvalga. Bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas duomenų bazė. Darbe sprendžiami uždaviniai. Tiriamoji dalis. Bendrojo priėmimo duomenų bazės analizė. "BenPri" – bendrojo priėmimo duomenų statistinės analizės programinė įranga. Sistemos struktūra. Sąsajos su vartotoju posistemė. Duomenų paruošimo statistinės analizės modeliams ir analizės posistemė. Bendrojo priėmimo duomenų statistinės analizės modeliai. Interaktyvus hierarchinės daugiamatės grafinės analizės modelis. Statistinių duomenų vaizdavimas Lietuvos administraciniame žemėlapyje. Dispersinės analizės modelis. Išvados. Priedai (5).
Pasaulyje didelis dėmesys skiriamas sprendimų priėmimo paramos sistemų kūrimui. Jų branduolį sudaro duomenų statistinės analizės modeliai, todėl aktualus uždavinys – šių modelių, jų taikymo metodikų ir atitinkamos programinės įrangos kūrimas įvairioms probleminėms sritims. Darbe pateikti statistinės analizės modeliai ir programinė įranga, kuri palengvina sprendimų priėmimą bei jų pagrindimą, sprendžiant studijų proceso organizavimo klausimus.
Informacija apie stojančiuosius į aukštąsias universitetines mokyklas kaupiama duomenų bazėse. Dažniausiai apsiribojama tik procentų ir skaitinių charakteristikų skaičiavimu. Nuo 2003 metų, susijungus visoms 16 aukštųjų universitetinių mokyklų, pirmą kartą atsirado galimybė analizuoti priėmimo į visus Lietuvos universitetus duomenis. Nuo šiol bus galima pradėti šių duomenų analizės rezultatų kitimo stebėjimą laike. Šiame darbe sukursime bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas duomenų bazės statistinės analizės sistemą, kuri analizuotų stojančiųjų ir priimtųjų norus bei mokymosi rodiklius pagal studijų sritis, universitetus, fakultetus, studijų programas arba savivaldybes. Šio darbo uždaviniai yra šie:
• panaudojus sistemos SAS galimybes, objektinio programavimo ir šiuolaikines informacijos išgavimo iš duomenų technologijas, sukurti bendrojo priėmimo duomenų bazių statistinės analizės sistemą, realizuoti ją programiškai bei sukurti lengvai naudojamą vartotojo sąsają;
• Atlikti bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas duomenų bazės analizę ir atrinkti kintamuosius statistinės analizės modelių kūrimui;
• Sukurti bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas duomenų bazės statistinės analizės modelius, kurie leistų tirti įvairių faktorių (studijų sritis, universitetas, fakultetas, studijų programa, savivaldybė, noras, stojančiųjų mokymosi rodikliai (atestato vidurkis, matematikos metinio, matematikos mokyklinio, valstybinio, lietuvių kalbos testo valstybinio, fizikos valstybinio egzaminų pažymiai) ) tarpusavio ryšį.
Programiniame pakete SAS yra pateiktas Lietuvos žemėlapis be administracinio suskirstymo. Lietuvos administracinį žemėlapį, pritaikytą SAS sistemai, reikėjo sukurti pačiai. Sukurtoje sistemoje realizuotas interaktyvios hierarchinės daugiamatės grafinės analizės modelis, statistinių duomenų vaizdavimas Lietuvos administraciniame žemėlapyje, sukurtas dispersinės analizės modelis.
Sukurta sistema gali būti taikoma bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas duomenų statistinei analizei, tiriant stojančiųjų pageidavimus, mokymosi rodiklius, priimtųjų į universitetus (studijų sritis, fakultetus, studijų programas) skaičių. Pagrindinė sistemos funkcija – analizuoti priėmimą į Lietuvos aukštųjų mokyklų pagrindines studijas ir vaizdžiai pateikti reikalingą informaciją, palengvinti sprendimų priėmimą, analizuojant priėmimo proceso organizavimo klausimus. ...